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[car review] Hyundai Genesis Coupe 2010

티엔지번역 2008. 9. 5. 13:07

The Hyundai Genesis Coupe is svelt new two-door that goes on sale in early spring 2009 as a 2010 model. Hyundai's concept coupe was a hit at the greater Los Angeles auto show last year (Fall 2007).


현대 제네시스 쿠페는 날씬한 2-door 차량으로써 2010년형으로 2009년 이른 봄부터 북미시장에 출시될 것이다. 현대의 컨셉트 쿠페는 2007년 가을 로스엔젤레스 오토쇼에서 데뷔했으며 큰 인기를 끌었다.


hyundai concept genesis coupe
hyundai concept genesis coupe

Now, the unveiling of the production version of this car at the April 2008 New York Auto Show was no let down as it grabbed the headlines when two examples slid, with wheels spinning under the expert skills of a couple of stunt drivers, onto a makeshift indoor drifting stadium. Rock music and fireworks added to the razzmatazz. You've got to do something outlandish to make the headlines in the Big Apple and Hyundai did just that.


이제 2008 4월 뉴욕 오토쇼에서 양산형 제네시스 쿠페가 공개되었으며, 전문드라이버들이 운전하는 제네시스 쿠페 두대가 오토쇼 스타디움 내부에서 간단한 드리프팅을 하면서 오토쇼의 헤드라인을 장식했다. 락뮤직과 불꽃놓이가 곁들여져서 행사의 현란함을 더했다. 뉴욕에서 헤드라인을 장식하려면 기이하고 특이한 뭔가를 보여줘야하는데 현대는 잘 해냈다.


hyundai genesis coupe
hyundai genesis coupe

Judging by the specs, buyers of the car will not be disappointed when it goes on sale early in 2009.

The two-door coupe will be offered with a 2.0-liter turbocharged four-cylinder engine producing 212 hp and a 3.8-liter V6 engine producing 306-hp. A six-speed manual transmission will be standard with both engines. A five-speed automatic will be optional with the four-cylinder engine while the V6 gets a stronger ZF six-speed automatic as an option.


차량 사양으로 판단하건데 2009년 초 출시되면 구매자들을 실망시키지 않을 것으로 보인다. 2.0 리터 터보차지 4기통 엔진이 2-door 쿠페에 장착될 것이며 3.8리터 6기통 엔진은 306마력을 뿜어낼 것이다. 두가지 모델에 6단 수동기어가 기본으로 제공될 예정이다. 4기통 쿠페에는 5단 오토매틱이, 6기통 구페에는 강력한 ZF 6단 오토매틱이 옵션으로 제공될 것이다.


hyundai genesis coupe

The Coupe is based on the same rear-drive platform as found under the upcoming Genesis sedan, but with almost five inches chopped out of the wheelbase. The Coupe features a MacPherson strut dual-link front suspension and a five-link rear suspension. The suspension on the sporty SE model is track-tuned and includes Brembo brakes. All models include electronic stability control and a traction control system. A limited-slip differential is optional with both engines.

제네시스 쿠페는 현재 출시예정인 제네시스 세단과 동일한 후륜 플랫폼을 기반으로 하지만 휠베이스는 5인치정도 줄어들었다. 쿠페는 전면은 맥퍼슨 듀얼링크 세스펜션, 후면은 5링크 세스펜션으로 구성된다. 스포츠SE모델에는 서스펜션은 트랙주행에 맞추어져 있으며 브렘보 브레이크가 장착된다. 모든 모델은 전자 자세제어 시스템과 트랙션 컨트롤 시스템이 기본 제공된다. 양 모델에는 제한적은 슬립 디퍼렌샬이 옵션이다.


hyundai genesis coupe

In keeping with its positioning as an affordable sport coupe for younger drivers, the Genesis comes with the latest in audio systems including USB and mini-jack inputs. When an iPod or iPhone is connected it recharges the unit as well as allowing the driver to access tracks via the steering wheel controls. An optional Infinity audio system will be offered.


젊은 세대에 어필할 수 있는 저렴한 스포츠쿠페로서 포지셔닝하기 위하여, 제네시스는 USB와 미니잭 연결이 가능한 최신 오디오시스템이 제공된다. iPod iPhone을 연결하면 충전과 동시에 운전자를 단말기내부에 수록된 곡들을 스티어링휠 조작을 통해 선택, 감상할 수 있다. 인피니티 오디오시스템은 옵션으로 선택가능하다.


hyundai genesis coupe

The Genesis Coupe replaces the Tiburon and brings Hyundai directly in competition with the Ford Mustang and the Infiniti G37 Coupe. Pricing, as one expects from Hyundai, will be competitive. We expect the base model to sell in the low $20,000s while the top-of-the range V6-powered version likely in the mid- to high-$20,000s. That's considerably less than its aspirational competitors from Japan and Europe. Hyundai officials like to point out that 20 years ago you had to pay $59,000 to purchase a rear-drive coupe with 300 horsepower: a Porsche 911.

제네시스 쿠페는 티뷰론을 대체하며 포드 머스탱과 인피니티 G37 쿠페와의 경쟁상대로 나서게 된다. 현대로부터 기대할 수 있듯이 가격은 경쟁력이 있을 것으로 보인다. 4기통 기본 모델은 2만불대 초반, 6기통 모델은 2만불 중후반대로 가격이 책정될 것이다. 유럽과 일본산 경쟁차량들에 비해 현저히 낮은 가격이다. 현대 담당자는 20년전에는 300마력의 후륜 쿠페-포르쉐 911-를 살려면 59천불을 지불했어야 했음을 지적했다.

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