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[티엔지번역 car review] Honda Insight 혼다 인사이트

티엔지번역 2008. 11. 21. 14:15

When the Honda Insight first arrived on American shores, very few people knew what to make of it. This tiny, two-door hatchback was dwarfed by the day's massive SUVs, and its oddball styling made it look as if it came off the set of a futuristic movie. But here's the truly odd part -- it really was the car of the future.

혼다 인사이트가 북미시장에 출시되었을때 대부분의 사람들이 의아해했다. 이 작은 투도어 해치백 차량은 시장에 쏟아져 들어오는 SUV차량들 틈에 묻혀버렸다. 그리고  특유의 스타일은 마치 미래로부터 온 차량처럼 받아들여졌다. 진짜 특이한 사항은 인사이트야말로 미래의 차량이었던 것이다. 

Launched in 1999 as a 2000 model, the Honda Insight was the first gasoline/electric hybrid car sold in America. (The Toyota Prius was introduced in Japan two years earlier, but didn't reach the U.S. until 2001.) The two-door Insight combined a very small economical gas engine with an ultrathin electric motor, which Honda engineers dubbed Integrated Motor Assist (IMA). This powertrain, along with the car's lightweight aluminum construction and wind-cheating shape, allowed the car to get close to 70 mpg on the highway.

2000년도 모델로 1999년에 출시된 인사이트는 북미시장에서 출시된 첫번째 가솔린/전기 하이브리드 차량이다.(도요타 프리우스는 2년 일찍 출시되었으나 북미시장에 출시된 것은 2001년이다) 투도어의 인사이트는 경제적인 가솔린엔진과 혼다 기술자들이 IMA라고 명명한 아주 얇은 전기모터의 조합으로 이루어진다. 이 동력체계는 경량 알루미늄 차제구조와 낮은 공기저항 형태로 인해 고속도로에서 리터당 29.8km의 경이적인 연비를 자랑한다.

The Honda Insight fulfilled its pioneering role well. But as a daily driver, it wasn't very practical. The funky-looking hybrid hatchback came with only two seats, a small cargo area, and a paltry 365-pound payload capacity. Its batteries drained easily and it wasn't very quick. Over the years, more functional and higher-performing hybrids overshadowed the Insight, and Honda discontinued it at the end of 2006.

 

혼다 인사이트는 선구자적인 역할을 잘 해냈다. 하지만 일상적인 운전자들에게는 그리 실용적이지 못했다. 이 우습게 생긴 하이브리드 해치백은 2좌석밖에 없었으며, 좁은 수납공간과 페이로드 하중이 165kg에 지나지 않았다. 밧데리는 쉽게 닳았으며 차량도 빠르지 않았다. 시간이 흐르면서 더욱 기능성이 뛰어나고 고성능 하이브리드 차량들이 출시되면서 인사이트에 대한 관심도 줄어들었다. 혼다는 2006년말 인사이트 생산을 중단했다.

Given the car's niche status, we suspect that most people interested in buying a used Insight will know what they're getting into. Based on our own experience and anecdotal evidence, reliability should be similar to that of other Honda products. And since Insight didn't change much over the years, shoppers can likely pay more attention to actual condition or mileage rather than model year.

인사이트의 틈새 상황을 볼때, 중고 인사이트 구입을 고려중인 사람들은 차량에 대한 잘 알지 못할 것이다. 우리의 경험과 전해져오는 증거들을 종합할때, 안정성은 기타 혼다 차량들과 크게 다르지 않다. 또한 인사이트는 최근 몇년간 많이 변하지도 않았으므로 출시모델 연도보다는 실제 차량의 상태와 마일리지에 더 많은 관심을 갖게 될것이다.

 

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The Honda Insight came only as a small two-door hatchback. It was powered by a 1.0-liter inline three-cylinder engine, which put out 67 horsepower. A lightweight electric motor (the IMA) supported the gas engine with low-end torque and provided extra power under acceleration. Combined, the gas-electric hybrid system was rated at 73 hp and 91 pound-feet of torque when coupled to the five-speed manual transmission.

혼다 인사이트는 소형 투도어 해치백으로 나왔다. 67마력의 1000cc 3기통 엔진으로 기동했다. 경량의 전기모터인 IMA는 가솔린 엔진을 낮은 토크대와 가속시 추가마력을 지원했다. 합쳐진 가솔린/전기모터 하이브리드 5단 엔진은 73마력 12.6kgm 토크의 힘을 냈다.



When equipped with the optional continuously variable transmission (CVT), these figures dropped a bit, though CVT models had a better tailpipe emissions rating, earning Super Ultra Low Emissions Vehicle (SULEV) status rather than ULEV. Insight CVTs registered in California may carry High-Occupancy Vehicle (HOV) lane stickers, enabling them to be driven in carpool lanes with only one occupant aboard -- a potential consideration for commuters.

옵션인 CVT 무단변석기를 장착할 경우 친환경 배출가스 수치는 좋아지지만(ULEV보다 한단계 높은 Super ULEV) 마력/토크수치는 좀 떨어졌다. CVT가 장착된 인사이트는 캘리포니아에서 HOV차선(다수승객용 전용차선)에서 1인운전일 경우에도 운행이 가능하여 출퇴근용으로 주목받았었다.

 

Unlike the electric cars that preceded it, the Insight never needed to be plugged in for recharging. Through what was at the time a ground-breaking process, the electric motor was able to recharge the battery pack while the car was braking and coasting, recapturing kinetic energy that would normally be lost as heat. This is known as regenerative braking, and all production hybrids make use of it today.

기출시되었던 여타 하이브리드 차량과 달리 인사이트는 충전이 필요없었다. 그것은 차량의 감속 및 주행을 통해 생성되는 운동에너지를 밧데리 동력으로 흡수하는 당시에는 혁신적인 기술이 인사이트에 적용되었었기 때문이다. 이기술은 재생브레이킹으로 알려져 있으며 최근 양산차량에는 모두 채용되어 있다.

 

Inside Insight, drivers could monitor the operation of the electric motor, as well as gas consumption, in real-time through a quasi-futuristic dashboard. A digital bar showed when (and how much) the motor was assisting the gas engine; another showed when it was recharging. Available in just one trim, the Insight also came well-equipped with power accessories, a CD player, and a rear window defroster and wiper. Automatic climate control (with air-conditioning) was optional, and many Insights will have a dealer-installed CD changer in the hatch area. Cruise control wasn't available.

인사이트에서는 운전자가 전기모터의 작동상황과 연비현황을 실시간으로 모니터할 수 있게 되어있다. 디지탈 바그래프로 전기모터가 어느정도까지 가솔린엔진에 동력을 지원하고 있으며, 다른 바그래프는 전기모터가 충전되는 현황을 보여준다. 인사이트는 한가지 차종에서는 CD플레이어, 후면유리 성에제거 및 와이퍼 장치가 실린다. 자동온도조절 에어콘은 옵션이며 다수의 인사이트에 딜러가 장착해준 CD체인저가 달려있으며, 크루즈컨트롤은 제공이 되지 않는다.

 

In reviews, we found the Honda Insight was generally able to match other conventional small cars of the time in terms of drivability. It accelerated well off the line but had below-average speed in other situations. Passing maneuvers required planning, especially on uphill grades.

인사이트 리뷰를 한 결과 대체로 주행성 측면에서 일반 소형차량들에 뒤지지 않았다. 무난하게 가속이 되었으나 몇가지 상황에서 평균이하의 성능을 보였다. 특히 오르막길에서 추월시 계획적인 운전이 필요했다. 

 

Handling was an equally mixed bag. The electric-assisted steering was fairly quick and the car's turning radius was just over 31 feet. However, the Insight's tiny dimensions and lightweight construction meant it was highly susceptible to crosswinds. Its suspension -- a special lightweight design -- wasn't very forgiving over rougher pavement. Road vibrations tended to invade the cabin, and the ride was often jarring, particularly when the car was weighted down with two adults and their luggage.

핸들링도 마찬가지였다. 전기작동 운전대는 빠르게 반응하고 차량의 회전반경은 31피트를 넘어서지 않았다. 그러나 인사이트의 작은 차체와 경량구조는 맞바람에 취약함을 드러냈다. 특별히 경량위주 설계된 서스펜션은 울퉁불퉁한 도로에서는 한계를 드러냈다. 도로위 진동이 차량내부로 전달되었으고 차량은 가끔 덜컹덜컹거렸으며 2명의 어른과 짐을 실었을 경우 특히 심했다. 

 

One of our major criticisms was with the IMA in manual-shift Insights. The battery charge drained quickly when drivers held a high gear for too long under heavy IMA use. The system worked much better with CVT-equipped Insights because the balance of gas and electric power was managed automatically. Even so, enthusiast-oriented drivers will enjoy the greater challenge and involvement that comes with piloting a manual Insight.

리뷰중 파악한 인사이트의 가장 큰 단점은 수동기어식 IMA에 대한 것이다. 밧데리는 고단기어로 너무 오랫동안 주행하여 IMA작동이 오래될 경우 빠르게 닳았다. 수동기어식 보다는 CVT식 인사이트에서는 가솔린과 전력간에 자동적으로 동력을 배분하여 그런 문제는 없는 듯했다. 그럼에도 불구하고 도전을 좋아하는 열정적인 운전자라면 수동식 기어를 이용해봐도 즐길 수 있을 것이다.  

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