Here are the six engine configurations that are available in Europe for the BMW 1 Series. Three models are gas engines and two are diesel engines. The BMW 118d get around 60 miles per gallon while the 120d gets around 55 miles per gallon.
BMW 1씨리즈는 유럽시장에선 여섯가지 종류가 출시되어있다. 그중 3개는 휘발유 엔진이며 2개는 디젤엔진이다. BMW 118d는 21.2km/l를, BMW 120d는 19.5km/l의 연비를 자랑한다.
Gas Engines
휘발유 엔진
BMW 130i: World's lightest six-cylinder production engine with VALVETRONIC and Bi-VANOS technology achieves zero to 62mph in 6.0 seconds (five-door is 6.1 seconds) and an electronically limited top speed of 155mph. Output is 265bhp while peak torque is 315Nm. Combined fuel consumption is 34.0mpg and CO2 emissions are 197g/km.
BMW 130i: 밸브트로닉과 바이바노스 기술을 장착한 세계 최경량 6기통 엔진은 제로백 6.0초를 자랑한다.(5-door는 6.1초) 또한 최대시속은 250km에서 전자적으로 제한된다. 최대토크는 31.8kgm, 265마력을 나타낸다. 종합 연비는 12km/l이며 Co2 배출량은 197g/km이다.
BMW 120i: New four-cylinder engine with High-Precision Direct Injection and Bi-VANOS technology achieves zero to 62mph in 7.7 seconds (7.8 seconds for five-door) before going on to a top speed of 139mph. Output is 170hp (up 20hp) while peak torque is now 210Nm (up 10Nm). Combined fuel consumption is 44.1mpg (improves by 17 per cent), CO2 emissions are 152g/km (down 16 per cent).
BMW 120i: 고정밀 직분사 및 바이바노스 기술을 장착한 새로운 4기통엔진은 제로백 7.7초(5 door는 7.8초)를 나타내며 최대시속은 222km/h이다. 출력은 170마력(전모델대비 20마력 향상), 최대토크는 21.2kgm(전모델대비 1kgm 향상)를 자랑한다. 종합연비는 15.6km/l(전모델대비 17% 향상), Co2 배출량은 152g/km(전모델대비 16% 향상)이다.
BMW 118i: New four-cylinder engine with High-Precision Direct Injection and Bi-VANOS technology achieves zero to 62mpg in 8.7 seconds (8.8 seconds for five-door) before going on to a top speed of 130mph. Output is 143hp (up 14hp) while peak torque is now 190Nm (up 10Nm). Combined fuel consumption is 47.9mpg (improves by 24 per cent), CO2 emissions are 140g/km (down 20.5 per cent).
BMW 118i: 고정밀 직분사 및 바이바노스 기술을 장착한 새로운 4기통 엔진은 제로백 8.2초(5 door 8.8초)의 성능을 나타내며, 최대속도는 208km/h이다. 출력은 143마력(전모델대비 14마력 향상), 최대토크는 19.2kgm(전모델대비 1kgm 향상)를 자랑한다. 종합연비는 17km/l(전모델대비 24% 향상), Co2 배출량은 140g/km(전모델대비 20.5 향상)이다.
BMW 116i (five-door only): Four-cylinder engine with Bi-VANOS achieves zero to 62mph in 10.9 seconds and a top speed of 124mph. Output is 116hp and peak torque is 150Nm. Combined fuel consumption is 37.7mpg and CO2 emissions are 179g/km.
BMW 116i(5 door 해치백): 바이바노스 기술을 장착한 4기통 엔진은 제로백 10.9초와 최대속도는 198km/h의 성능을 나타낸다. 출력은 116마력, 최대토크는 15.2kgm이다. 종합연비는 13.3km/l이며, Co2 배출량은 179g/km이다.
Diesel Engines
디젤엔진
BMW 120d: Third generation common-rail diesel engine with aluminum crankcase achieves zero to 62mph in 7.5 seconds (7.6 seconds for five-door) before going on to a top speed of 142mph. Output is 177hp (up 14hp) while peak torque is 350Nm (up 10Nm). Combined fuel consumption is 57.6mpg (improves by 16 per cent) and CO2 emissions are 129g/km (down 15.1 per cent).
BMW 120d: 내연기관 크랭크케이스가 알루미늄으로 제작된 3세대 커먼레일 디젤엔진은 제로백 7.5초(5 door는 7.6초)의 성능을 자랑하며, 최대속도는 227km/h를 나타낸다. 출력은 177마력(전모델대비 14마력 향상), 최대토크는 35.3kgm(1kgm 향상)이다. 종합연비는 20.4km/l(전모델대비 16% 향상)이며, Co2 배출량은 129g/km(존모델대비 15.1% 향상)이다.
BMW 118d: Third generation common-rail diesel engine with aluminum crankcase achieves zero to 62mph in 8.9 seconds (9.0 seconds for five door) before going on to a top speed of 130mph. Output is 143hp (up 21 hp) while peak torque is 300Nm (up 20Nm). Combined fuel consumption is 60.1mpg (improves by 19 per cent) and CO2 emissions are 123g/km (down 18 per cent).
BMW 118d: 내연기관 크랭크케이스가 알루미늄으로 제작된 3세대 커먼레일 디젤엔진은 제로백 8.9초(5 door는 9초)의 성능을 자랑하며, 최대속도는 208km/h를 나타낸다. 출력은 143마력(전모델대비 21마력 향상), 최대토크는 30.3kgm(2kgm 향상)이다. 종합연비는 21.3km/l(전모델대비 19% 향상)이며, Co2 배출량은 129g/km(존모델대비 18% 향상)이다.
원문보기
'인터넷내꺼 > 해외_자동차_리뷰' 카테고리의 다른 글
[인터넷내꺼 car review] Porsche Panamera (0) | 2008.11.25 |
---|---|
[인터넷내꺼 car review] Honda Insight 혼다 인사이트 (0) | 2008.11.21 |
[car review] BMW 1 Series Powertrain Overview (0) | 2008.10.16 |
[car review] BMW 120d one (0) | 2008.10.08 |
[car review] Hyundai Genesis Coupe 2010 (0) | 2008.09.05 |
[car review] TOYOTA Prius (0) | 2008.09.05 |
댓글을 달아 주세요